Klantgericht werken voor het KCC

Deze training focust op de wijze waarop je als medewerker van de toegang of serviceplein invulling geeft aan je taak. Wat verwacht de inwoner? Wat verwacht de organisatie? Hoe werk je samen met collega’s in de backoffice (het halen en brengen van informatie)? Hoe vertaal je de servicenormen van de organisatie naar je dagelijkse werk als dienstverlener?

Je leert klantgericht te denken, communicatief vaardig te zijn, probleemoplossend te handelen en je flexibel op te stellen tegenover de klant en anderen in jouw team. Op deze manier werk je aan persoonlijke ontwikkeling als dienstverlener, vergroot je je mensenkennis, en zul je uiteindelijk beter op de inwoner en je collega’s ingespeeld zijn.

Tijdens deze training behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Klantgerichtheid aan de balie of in het callcenter;
  • Informeren of adviseren;
  • Beter en bewuster gebruik maken van elementaire gesprekstechnieken door actief te luisteren, vragen te stellen en samen te vatten;
  • Helder formuleren;
  • Omgaan met collega’s binnen de organisatie;
  • Het doorverwijzen van klachten en meldingen.