Ons volledige opleidingsoverzicht. Gebruik het filter om de juiste opleiding voor jou, je team of organisatie te vinden. Kun je niet de juiste opleiding vinden of heb je een vraag? Neem dan contact met ons op!
Onze opleidingen
Filter
-
Motiverende Gespreksvoering
Gespreksvoering & Klantgerichtheid
Tijdens deze training leer je hoe motivatie en gedragsverandering werkt en hoe je met Motiverende Gespreksvoering de inwoner ondersteunt om zijn motivatie te vinden en in te zetten. Hoe...
-
Basistraining Signs of Safety
Jeugd Gespreksvoering & Klantgerichtheid Vakkennis Sociaal domein
In deze training leer je als jeugdhulpverlener de Signs of Safety benadering toe te passen op jouw dagelijkse, vaak complexe uitvoeringspraktijk. Signs of Safety is een oplossings- en krachtgerichte...
-
Signs of Safety (verdieping): Stem van het kind
Gespreksvoering & Klantgerichtheid Vakkennis Sociaal domein Jeugd
Hoe kun je je als professional (nog meer) bewust worden van de stem van het kind? Hoe kan je deze stem centraal stellen in de ondersteuning van het gezin,...
-
Signs of Safety (verdieping): Natuurlijk verbonden netwerk
Gespreksvoering & Klantgerichtheid Vakkennis Sociaal domein Jeugd
“It takes a village to raise a child” Wat is een informeel of ‘natuurlijk verbonden netwerk’ en hoe ga je aan de slag als er ‘weerstand’ is? Wat is...
-
Stress sensitief werken in het sociaal domein
Gespreksvoering & Klantgerichtheid
In deze training leer je wat wél effectief is in gesprek met mensen met (financiële) problemen, met kennis uit de breinwetenschappen over de impact van chronische stress en Motiverende...
-
Communiceren met effect
Vakkennis Sociaal domein Jeugd Gespreksvoering & Klantgerichtheid
Door jouw communicatie-skills te vergroten en deze effectief in te zetten sluit je beter aan bij jouw klanten/cliënten. Wanneer anderen over jouw persoonlijke of professionele grens gaan, weet jij...
-
Receptiemedewerker en gastvrouw/heer
Gespreksvoering & Klantgerichtheid
Je werkt als dienstverlener in de receptie of (snel)balie van een gemeente of maatschappelijke. Je moet correct en snel mensen te woord staan, goed kunnen doorvragen en snel kunnen...
-
Gastvrijheid & Hostmanship
Gespreksvoering & Klantgerichtheid
Zien en gezien worden is de kern van gastvrijheid. Tijdens deze training verkennen we samen wat gastvrijheid is, hoe je kunt zorgen voor een gastvrije beleving van je gasten...
-
Klantgericht werken voor het KCC
Gespreksvoering & Klantgerichtheid
Deze training focust op de wijze waarop je als medewerker van de toegang of serviceplein invulling geeft aan je taak. Wat verwacht de inwoner? Wat verwacht de organisatie? Hoe...
-
Werken aan kwaliteit in het KCC
Gespreksvoering & Klantgerichtheid Samenwerken & Leidinggeven
Hoe zorg je ervoor dat je met elkaar het gewenste niveau bereikt en dat ook behoudt? Aan de hand van de servicenormen en de kwaliteitsregels die gelden in de...
-
Teamsamenwerking in het KCC
Gespreksvoering & Klantgerichtheid
Deze training is bedoeld om de teamsamenwerking van jullie toegang of serviceplein te versterken en vooral te richten op het centrale doel: het uitstekend bedienen van de inwoner en...