De volgende onderwerpen komen tijdens deze interactieve workshop aan bod:
- Het herkennen en duiden van lastig gedrag: Wat is emotie? Wat is agressie? Wat is het verschil tussen boosheid en agressie? Dit onderscheid goed leren herkennen zorgt ervoor dat medewerkers de kans hebben om vroegtijdig effectief te handelen en dat de spanning niet verder oploopt door het optreden van de medewerker zelf.
- Organisatie: Hoe kunnen we emotie en agressie voorkomen? Hoe kunnen we eenduidiger reageren op lastig gedrag en één lijn trekken, om zo preventief te werken richting de toekomst? Hoe zit het met de persoonlijke grens vs. de professionele grens?
- Eigen spanning: Wat gebeurt er bij mezelf als het spannend wordt? Wat is de verklaring van stress? Waarom weet ik vooraf en achteraf wat handig is en lukt het in het moment vaak niet? Hoe blijf ik rustig genoeg om tijdens het gesprek professioneel te reageren?
- Gespreksvoering: Hoe breng ik emotie terug, zodat er weer een goed gesprek mogelijk is? Hoe stop ik agressie? Hoe geef ik professioneel grenzen aan? Wat als het niet werkt?
In dit programma werken we met VR om in korte tijd veel verschillende scenario’s aan bod te laten komen. Deze workshop is daarmee geschikt als opfriscursus. In overleg kan een kortere training ook voor de beginnende cursist worden verzorgd.
Voor wie
Deze workshop is geschikt voor elke professional die direct contact heeft met klanten. Het is niet alleen van toepassing voor professionals die te maken krijgen met zware agressie. De winst zit juist vaak in het tijdig herkennen en voorkomen van verder oplopende spanning. Deze training geven wij incompany voor groepen van maximaal 10 deelnemers.
Prijs
We stemmen de training volledig af op de ontwikkelvraag van de organisatie en de medewerker(s). Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en een offerte op maat.
Data
Op aanvraag
Locatie
Wij verzorgen deze training in onze eigen trainingsruimte of op jullie eigen locatie.