Receptiemedewerker en gastvrouw/heer

Je werkt als dienstverlener in de receptie of (snel)balie van een gemeente of maatschappelijke. Je moet correct en snel mensen te woord staan, goed kunnen doorvragen en snel kunnen doorverwijzen. Je ‘bedient’ meerdere kanalen en applicaties.  

Tijdens deze training krijg je inzicht in de spilfunctie die je vervult als visitekaartje van de organisatie. Die functie is leuk en uitdagend en met praktische handreikingen en persoonlijke feedback maak jij van je rol een succes en blijf je werken aan je eigen dienstverlening. De training is gebaseerd op de uitgangspunten van hostmanship. 

De volgende onderwerpen komen aan de orde: 

  • Wat wil de organisatie met de dienstverlening aan de inwoner? 
  • Klantgericht, wanneer ben ik dat? 
  • Doorverwijzen met behulp van applicaties 
  • Hoe vervul ik de rol van regisseur voor bezoekers/bestuurders? 
  • Samenwerken met 1e en 2e lijns dienstverlening 
  • De afgifte van snelproducten